Drukuj
Kategoria: Konkursy

Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie wiedzy i praktycznych umiejętności w dziedzinie cyberbezpieczeństwa – „CyberSkiller Challenge Poland”.

Celem konkursu jest szerzenie umiejętności i praktycznej wiedzy o cyberbezpieczeństwie. Chcemy obudzić w uczniach pasję, otworzyć możliwości kariery zawodowej, dać szansę zmierzyć się z innymi i wyłonić największe polskie talenty w tej dziedzinie. Główną ideą konkursu jest zwiększenie świadomości uczniów w tej dziedzinie a w związku z tym i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.

Organizatorem konkursu jest CyberSkiller, spółka spin-out powstała na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Do przeprowadzeniu konkursu zostanie wykorzystana autorska platforma przeznaczona do edukacji specjalistów w dziedzinie Cyberbezpieczeństwa, która została opracowana przez kierownika Katedry Cyberbezpieczeństwa UMCS w Lublinie – dra hab. Bogdana Księżopolskiego.

Konkurs odbędzie się w 3 etapach, z czego dwa pierwsze odbędą się zdalnie, a etap 3 na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Etap 1 (etap szkolny) : w tym etapie zostanie wyłoniona 3-osobowa reprezentacja szkoły w dziedzinie cyberbezpieczeństwa.

Etap 2 (etap wojewódzki): na tym etapie zostanie wyłoniona najlepsza drużyna w województwie.

Etap 3 (etap ogólnopolski - Finał): na tym etapie poznamy najlepszą drużynę szkolną z dziedziny cyberbezpieczeństwa w całej Polsce.

Najlepsze drużyny otrzymają nagrody finansowe, ale również wezmą udział w warsztatach z ekspertami z cyberbezpieczeństwa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie lub innych Uczelniach w Polsce.

UWAGA !!!

Szkoła wygranej reprezentacji otrzyma roczny dostęp do laboratoriów specjalistycznych z cyberbezpieczeństwa.

Szczegóły konkursu zostały zawarte na stronie internetowej: cscs.pl.

Z wyrazami Szacunku

dr hab. Bogdan Księżopolski

Przewodniczący Komisji Konkursowej

Zgłoszenia do konkursu przyjmuje nauczyciel informatyki Urszula Bieniasz, poprzez dziennik elektroniczny lub Microsoft Teams.